خودرو

پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 رقیب قدرتمند خودروهای مسابقه ای

پورشه جدید کیمن کلوب اسپرت GT4 اسپرت همراه با موتور ۳٫۸ لیتری که ۴۲۵ اسب بخار قدرت دارد و با تشکر از گیربکس PDK جدید که کلاچ دوگانه و دنده شش سرعته دارد.

ویژگی های ظاهری این خودرو در زیر بدنه آلومینیومی که کاملا شبیه به مدل ۲۰۱۵ است پنهان شده، یک بال عقبی بزرگتر و شکاف جلویی ظاهری بسیار تهاجمی به این خودرو داده است. دو نسخه از این خودرو در دسترس خواهد بود نسخه عادی و دیگری نسخه کامل رقابتی.

سه سال پیش، زمانی که پورشه خودروی Cayman Clubsport GT4 را عرضه کرد، همه به این موضوع واقف بودند که مشابه Cayman GT4 به نظر می رسید. دریچه های هوا در سپر جلو بزرگتر هستند، در حالی که شکاف لبه بیشتر از قبل گسترش یافته است. در عقب خودرو دو اگزوز با طراحی مینیمالستی قرار دارند و باله عقب توسط دو بازو کنترل می شوند. در مدل ۲۰۱۵ باله بسیار پایین تر بود. در این مدل جدید باله عقب بسیار قوی تر بوده و چند تکه بودن آن سبب متعادلتر شدن خودرو شده است.

بدنه خودرو از فولاد و آلومینیوم ساخته شده است، در حالیکه درها و بال عقب از ترکیب فیبر آلی ساخته شده اند و بنا به گفته پورشه به طور عمده از محصولات جانبی کشاورزی مانند الیاف کتان که از نظر جنس و وزن با ویژگی های مشابه فیبر کربن تشکیل شدهاند. 

در زیر پوست کلوب اسپرت این خودرو از موتور شش سیلندر و ۳٫۸ لیتری بهره می برد که بر خلاف مدل جاده ای از توربو شارژ ۴-pot برخوردار است (بیشتر بخوانید: با بهترین موتورهای ۱۰ سیلندر در صنعت خودرو آشنا شوید). این موتور همانند مدل جاده کیمن ۲۰۱۵ ۳۸۰ قدرت دارد ولی مدل اسپرت آن ارتقاع یافته و قدرت آن به ۴۲۵ اسب بخار با گشتاور ۳۱۳٫۴۶ پوند رسیده است، دور موتور آن نیز از ۶۶۰۰ دور در دقیقه به ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارتقاء یافته است. چرخهای خودرو مجهز به ترمز آنتی ناک بک (Anti Knock Back) با دیسک ۱۴٫۹۶ اینچی هستند که در چرخهای جلو به ۶ پیستون و در چرخهای عقب به ۴ پیستون مجهز است.

بیشتر بخوانید: پورشه ماکان ۲۰۱۹ معرفی شد

 

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!
منبع
topspeed
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن