بررسی

تجربه رانندگی با سانگ یانگ رکستون G4

سانگ یانگ رکستون G4 نسل جدیدی از غول پیکر ترین شاسی بلند سانگ یانگ می باشد. رکستون G4 قرار است به زودی توسط رامک خودرو در بازار خودروی کشور عرضه گردد. این شاسی بلند کره جنوبی را می توان به عنوان رقیبی برای خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به شمار آورد.

سانگ یانگ رکستونی که قرار است رامک خودرو وارد بازار ایران کند مجهز به موتور توربو شارژر ۲۲۰ اسب بخاری است که در کلاس خود در ایران کاملا بی رقیب میباشد. اگر رامک خودرو بتواند قیمتی منطقی برای رکستون G4 قدرتمند در نظر بگیرد بدون شک میتواند معادلات بازار شاسی بلند های زیر ۳۰۰ میلیون را به هم بریزد . سانگ یانگ رکستون G4 با دنیایی از امکانات می تواند نظر خریدارن ایرانی را به خودش جلب کند.

تجربه رانندگی با سانگ یانگ رکستون G4

سانگ یانگ رکستون G4  : قد بلند ماجراجو

شرکت های اتومبیل سازی معمولا سعی براین دارند که با تولید حداقل یک نماینده در هر کلاس بدنه شریان های درآمدی خود را به نوعی تضمین کنند تا اگر زمانی تولیداتی  در یک کلاس دچار افت فروش و مشکلاتی از این قبیل شد با فروش محصولات دیگر سگمنت ها از ورشکستگی رهایی یابند.

نکته بسیار جالب در مورد شرکت کره ایی سانگ یانگ با بیش از شصت سال قدمت این است که شرکت مذکور در این سال ها بیشتر تمرکز و زمان خود را صرف تولید انبوهی از خودروهای کلاس شاسی بلند کرده و در کلاس سدان ها نیز فقط به تولید سری لوکس چیرمن پرداخته است اینها همه مصادیقی هستند که سانگ یانگ را در تولید اس یو وی ها ی کاربردی و واقعی  یک سر و گردن از دیگر رقبا بالاتر قرار میدهد.

 همچنین بد نیست بدانید اولین خودروی شاسی بلند چهار چرخ متحرک در دهه هشتاد میلادی توسط سانگ یانگ برای بازار داخلی کشور کره جنوبی عرضه شد. در میان محصولاتی مانند کایرون اکتیون و کوراندو  رکستون گل سرسبد این کلاس بوده و از همه مهمتر به نوعی پرچم دار سانگ یانگ محسوب میشود و زمانی که واژه پرچم دار برای یک محصول استفاده شود به این معناست که شرکت مادر از آخرین تکنولوژی ها وبهترین متریال های موجود در ساخت و پرداخت محصولش ذره ایی دریق نمیکند.

بیشتر بخوانید: بهترین خودرو‌های در راه بازار ایران

نسل گذشته رکستون با توجه به مجهز بودن به پیشرانه ایی قوی با چاشنی تکنولوژِیکی بزرگانی مانند مرسدس بنز عملکرد رضایت بخشی حداقل در زمینه دوام و قدرت و قابلیت خارج جاده ایی داشت . اما متاسفانه در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ شرکت سانگ یانگ در بخش طراحی بدنه وطراحی داخلی به شدت مورد انتقاد و نقد کارشناسان قرار گرفت و همین موضوع به فروش محصولات با کیفیت این شرکت  تا حدودی لطمه زد که بعد از آن سال ها با سرمایه گذاری ویژه شریک تجاری جدیدش ماهیندرا در بخش تحقیق و توسعه و همکاری با استودیوهای طراحی و اضافه نمودن چاشنی هیجان در محصولات جدید هر روز شاهد افزایش تارگت های فروش سانگ یانگ میباشیم. برای مثال سانگ یانگ تیوولی زاده ی همین تفکر و زبان طراحی جدید میباشد .

 به واقع نسل جدید رکستون خودرویی کاملا جدید چه در ابعاد چه در شاسی و چه در بخش فنی میباشد به گونه ایی که اگر رکستون جی ۴  را در کنار برادر بزرگترش قرار دهیم به جز لوگوی سانگ یانگ وجه تشابهی نمیابید. اخیرا طبق اعلام نمایندگی رسمی سانگ یانگ رامک خودرو تمامی مقدمات ورود این ماجراجوی خوش لباس (رکستون G4 ) انجام شده است و رکستون G4 را میتوان به صورت ثبت نامی با موعد تحویل مناسب خریداری نمودتجربه رانندگی با سانگ یانگ رکستون G4

سانگ یانگ رکستون G4 دارای ابعادی جادار و البته بزرگ میباشد به طوری که طول خودرو ۴۸۵۰ میلی متر و عرض آن ۱۹۶۰ میلی متر و از همه مهمتر دارای ارتفاع ۱۸۰۰ میلی متری میباشد که این نکته را میرساند که با یک اس یو وی واقعی طرف هستیم.  شاسی  جدید رکستون G4 از فولاد فشرده ساخته شده که دارای بیشترین مقاومت در میان هم کلاسان میباشد که نتیجه کار یک اس یو وی با کمترین تکان و شاسی صلب میشود که راننده را بیش از پیش به سمت لذت گشت و گذار در خارج از جاده میکشاند.

در بحث طراحی ظاهری به سختی میتوان ایرادی به کار طراحان گرفت چراکه رکستونG4 همان چیزی هست که باید باشد .یعنی تلفیقی از قدرت و صلابت  سوار بر تکنولوژی روز دنیا که راه همواری برای موفقیت در پیش دارد. 

زمانی که وارد کابین میشوید بدون تردید مجذوب ارگونومی خاص و ادوات چرم دوزی شده ی رکستون G4 خواهید شد ، به طوری که اگر دستانتان را بر روی لوگوی سانگ یانگ روی فرمان بگذارید ناخودآگاه احساس شیرین سوار شدن در یک  مرسدس بنز GLE به شما دست خواهد داد . این یعنی کیفیتی بی نظیر با قیمت تمام شده ی اقتصادی!

تجربه رانندگی با سانگ یانگ رکستون G4

 در بخش پیشرانه نیز رکستون G4  شما را سورپرایز خواهد کرد   این پیشرانه با حجم ۲۰۰۰ سی سی مجهز به سیستم رخوران یا توربو شارژر میباشد که دارای توان خروجی ایده آل ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور بی نظیر ۳۵۰ نیوتن متر میباشد. این پیشرانه با بازده بالا به همراه یک گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک ساخت آیسین  تمامی نیروی خود را به دو چرخ یا هرچهار چرخ انتقال میدهد.

 رکستون G4 در بخش امکانات رفاهی نیز با توپ پر آمده ! که شامل استفاده از به روزترین آپشن ها نظیر دوربین ۳۶۰ درجه رادارهای جلو و عقب و جانبی نمایشگر ۸ اینچی چند منظوره  استفاده از چرم ناپا در تریم داخلی و انبوهی از امکانات ریز و درشت که حتی خریداران مشکل پسند و آپشن دوست را نیز راضی نگه میدارد!

رامک خودرو بارها اعلام کرده که در تمام تلاش خود را خواهد کرد تا مشکلات پیش آمده برای تحویل خوروهای تیوولی این بار برای رکستون G4 رخ ندهد . با توجه به عطش بازار در این کلاس وحضور رقبای سال خورده ایی  مانند تویوتا پرادو و کیا موهاوی بازار خودروی ایران به شدت جای خالی SUV های فول سایز و واقعی به مانند سانگ یانگ رکستون G4  را احساس میکند.

 با توجه وتحقیق درمورد نظرات وب سایت های خودرویی مرجع دنیا در مورد رکستون G4   دریافتیم که انبوهی از نقدهای مثبت شامل حال این خوش استایل کره ایی شده است که این کامنت ها  ونظرات نگارنده را به موفقیت چشم گیر رکستون G4 در خاک کشورمان امیدوارتر نمود.


منبع

mashin3.com

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن